BROWNIE Z BATATÓW JAK SERNIK

To batatowe brownie jest idealnie. Ma konsystencję kremową – do złudzenia imituje sernik, jest bardzo smaczne. Bez cukru, glutenu i laktozy. Czego chcieć więcej? Koniecznie musicie spróbować!

SKŁADNIKI (NA tortownicę 24 cm)- ja użyłam takiej
  • 2 duże bataty albo 3 nawet  (generalnie 700 g, waga nieobranych),
  • 4 łyżki ksylitolu (ja zrobiłam z 1 łyżką – chcecie się dowiedzieć dlaczego?),
  • 1/2 szklanki karobu (lub kakao),
  • 3 jajka,
  • 3 łyżki oleju kokosowego,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia ( bezglutenowego lub sody oczyszczonej),
  • 4 łyżki mąki kokosowej,
  • ulubione owoce (opcjonalnie – maliny, borówki, truskawki, wiśnie – u mnie jest aronia)
SPOSÓB WYKONANIA
  1. Bataty obrać i pokroić w kostkę, ugotować do miękkości. Ostudzić.  W tym czasie można już rozgrzać piekarnik do temperatury 180 stopni ( u mnie z termoobiegiem).
  2. Do ostudzonych batatów dodać ksylitol, zblenderować i następnie dodać wszystkie składniki – zaczynając od mokrych – czyli jajka, a potem suche – mąka kokosowa i kakao (lub karob). Generalnie jeśli używamy karobu – to uważam, że nie jest konieczne dodawanie ksylitolu – karob sam w sobie jest słodki. Po odstawieniu cukru i wyeliminowaniu go ze swojej diety – tak jest to możliwe i naprawdę można (jak? o tym uczę w Programie).
  3. Gdy używamy metalowej foremki, lepiej wyłożyć ją papierem do pieczenia, natomiast w przypadku silikonowej formy nie smarować  jej tłuszczem ani nie wykładać papierem. Masę wyłożyć do formy i wyrównać. Można dodać owoce – wtedy smak ciasta będzie jeszcze lepszy. U mnie jest to aronia. Owoce należy ułożyć na cieście i delikatnie docisnąć.
  4. Ciasto piec około 35 minut, po tym czasie zostawić na jakąś godzinę, aby przestygło i potem umieścić je w lodówce. Ciasto to można podać również z owocowym musem np. maliny lub borówki lub wiśnie.

Smacznego.

UWAGA PROŚBA DO PODOPIECZNYCH!

Moje Podopieczne, będące aktualnie w Programie, jeśli chcecie zrobić tę propozycję, skonsultujcie to ze mną.
Ciasto się grzało w piekarniku, a ja w tym czasie wydziergałam czapkę.

czapka melanżowa

Jedna myśl w temacie “BROWNIE Z BATATÓW JAK SERNIK

Dodaj komentarz